Namnożyło się ostatnio portali które oferują licencje dożywotnie na dostęp do różnych narzędzi. Portale typu Stacksocial, AppSumo kuszą ofertami gdzie za (przykładowo) $49 otrzymujemy dostęp do aplikacji czy usług, które normalnie kosztują 5, 10 czy 15 dolarów miesięcznie. Jakich? Przykładowo – banków zdjęć, edytorów graficznych, narzędzi SEO, platform marketingowych i tym podobnych. Czy warto się skusić?

Uwaga – wpis zawiera linki partnerskie.

Takie oferty należy bardzo dokładnie przeczytać i dowiedzieć się jakie są szczegółowe warunki. Często są one okrojone względem „normalnej” oferty. Mają zaniżone parametry lub jakieś limity. Co nie znaczy, że są bezwartościowe i nie należy rozważyć ich zakupu. Sam wydałem na tego typu promocjach już ładne kilka tysięcy złotych i w większości przypadków jestem zadowolony.

Co dokładnie oznacza Licencja dożywotnia (lifetime)?

Patrząc na ofertę opatrzoną słowem „lifetime” wyobrażamy sobie, że to coś na całe życie. Nie do końca tak to działa :).

Sam ostatnio bardzo niefajnie naciąłem się, kiedy to produkt kupiony za $199 (konkretnie platforma Studiorific – do automatyzacji publikacji wpisów na sieciach społecznościowych) zamknęła się po mniej więcej pół roku od promocji. Cieszyłem się z tego zakupu i nawet na elimu pisałem o nim w samych superlatywach. Niestety kubeł zimnej wody przyszedł dość szybko. Firma zwinęła nieopłacalny interes i moje (około) tysiąc złotych wyparowało. Zdążyłem skorzystać z platformy może kilkadziesiąt razy.

Jest to bardzo dobry przykład i ostrzeżenie dla osób myślących że słowo „dożywotni” oznacza „tak długo jak żyję”. Tak naprawdę oczywistym jest (mam nadzieję), że „dożywotni” powinno być rozumiane jako „tak długo jak działa usługa, platforma bądź aplikacja”.

Dlatego warto sprawdzić przed zakupem:

  • czy twórcy aplikacji (firma stojąca za aplikacją) są na rynku dłużej niż kilka miesięcy?
  • czy produkt jest faktycznie konkurencyjny i ma szansę utrzymać się i zarobić na siebie?
  • czy promocja nie jest próbą ratowania swoich finansów albo wręcz naciągnięcia ludzi.

close

Biuletyn elimu

Wysyłany raz w miesiącu

Nie spamujemy! Zajrzyj do polityki prywatności po więcej informacji