Po słabej jesieni i cieniutkiej zimie widać w końcu jakieś ożywienie i światełko w ciemnościach jeśli chodzi o rozwój Drupala. Nie jest to co prawda news o tym, że Drupal 8 zostanie wydany za miesiąc, przykro mi. Mam dla Was jednak kilka doniesień, świadczących o wybudzaniu się z swoistego letargu w jaki, moim skromnym zdaniem, popadł ostatnio projekt Drupal.
Zrzuta na Drupala 8
To może być kontrowersyjny ruch, ale zorganizowano zbiórkę funduszy na przyspieszenie prac nad Drupalem 8. Pierwsza połowa, z zaplanowanych 250-ciu tysięcy dolarów, została ufundowana przez Drupal Association i „znajomych” sponsorów (duże firmy i osoby prywatne skupione wokół Drupala). Ufundowanie drugiej jest już w rękach Twoich, moich, społeczeństwa. Zatem zamiast narzekać na powolność prac możecie rzucić parę groszy na stronie https://www.crowdrise.com/d8accelerate.
Inicjatywa „Wypróbuj zanim zapłacisz”
Kościół nie popiera seksu przedmałżeńskiego, ale z Drupalem może będzie inaczej. Wdrażana właśnie inicjatywa ma promować firmy hostingowe, które ułatwiają darmowe przetestowanie Drupala, bez konieczności kupowania hostingu czy podawania danych o karcie kredytowej. Szczegóły i pierwsze firmy oferujące taką możliwość – tutaj: https://www.drupal.org/news/new-try-drupal-program.
Plany rozwoju drupal.org
Strona drupal.org przechodzi serię drobnych ale zauważalnych zmian. Wiąże się to ze strategią rozwoju tej platformy, jaką opracowano na rok 2015. Można ją obejrzeć pod adresem https://www.drupal.org/roadmap. Kilka rzeczy już wykonano:
- redesign stron profilowych (no dobra to było już dość dawno, ale zapowiadało wyjście ze stagnacji)
- przebudowa strony głównej – https://www.drupal.org/node/2463205
- nowa rola „Community”, którą właśnie otrzymałem – https://www.drupal.org/node/2471925
Podoba mi się taka polityka „małych kroczków” poprawiających drobne detale na drupal.org.
Obwoźna promocja Drupala w Europie
Drupal w Europie nie jest tak popularny jak za wielką wodą i dlatego powstała inicjatywa promowania go na starym kontynencie za pomocą różnych działań marketingowych. Pilotaż programu już trwa i można poczytać o nim pod adresem https://assoc.drupal.org/blog/jsaylor/announcing-our-new-drupal-co-marketing-initiative. Jeśli opierasz swój biznes na wdrożeniach Drupala – koniecznie zapoznaj się z tym materiałem.
Co z tego wszystkiego wynika?
Mam nadzieję, że poza marketingiem i odświeżaniem Drupala 7 zobaczymy wkrótce jak Drupal 8 dostaje kopa w tyłek i wychodzi z pieluch. Mam też nadzieję, że będzie wart tylu lat czekania :).