Pod wieloma względami jest to niezwykła książka. Być może także dlatego, że jej autorka jest samoukiem, pracowała także dla branżowego Smashing Magazine. Po drugie została wydana w kolorze, a barwne zdjęcia i zrzuty ekranu wprowadzą Cię w świat inspiracji, dzięki niej zaczniesz dostrzegać, że twoje „stare” projekty były jednak mało ciekawe wizualnie i koncepcyjnie.
Publikacja podzielona jest na kilka części. Pierwsza z nich stanowi kompendium najważniejszych zasad projektowania. Kolejne dotyczą bezpośrednich oraz pośrednich źródeł pomysłów. Na zakończenie autorka zaprezentowała dwa projekty bazujące na rozwiązaniach przedstawionych wcześniej.
Od razu pragnę cię czytelniku uprzedzić – książka w 70% swojej objętości zawiera zrzuty ekranu ciekawych projektów internetowych wraz z krótkim opisem. Można przez to powiedzieć, że jest to forma zbliżona do albumu, tym samym przeglądając ponad 400 stron czytelnik ma wgląd w prace setki osób (w tym także polskie akcenty), zarówno stron internetowych, jak i zdjęć.
Czy ta książka nauczy Cię projektować? Nie do końca, ale z pewnością podpowie, gdzie i jak czerpać inspiracje z otaczającego nas świata z pewnością taki był główny jej zamiar. Zaczniesz dostrzegać elementy składające się na to, że dana strona www jest atrakcyjna wizualnie, a jej kolory idealnie dobrane.
Mi się podobała i miałem dużą frajdę z jej przeglądania, choć powinna być cieńsza (głównie o rozdział z zdjęciami), a przez to tańsza. Mam również lekką uwaga do wydawcy, szkoda, że zrzuty ekranu nie są większe, jak to ma się w przypadku zaprezentowanych dużych zdjęć. Myślę jednak, że na polskim rynku brakowało takiej książki i cieszę się z jej pojawienia.
Tytuł: Podręcznik genialnych pomysłów. Od inspiracji po realizację
Data wydania: 2012/07
Stron: 408