Jeśli po aktualizacji komponentu JomSocial do wersji 2.2. na stronie frontowej zobaczyłeś stronę błędu „500 – DB function failed with error number 1146„, zamiast ukochanego serwisu społecznościowego, nie załamuj się ratunek jest w drodze.
Niestety za ten stan rzeczy winę ponoszą twórcy aplikacji ponieważ zapomnieli, że znaczna część administratorów Joomla! ma inny przedrostek bazy danych niż osławiony „jos_”. Dlatego też rozwiązaniem jest po prostu np. za pomocą wygodnego komponentu easysql (www.lurm.net) lub chociażby Akeeba Admin Tools, zmienić nowy przedstrostek na stary jos-owy. Po tej bezpiecznej operacji należy ponownie przeinstalować JomSocial i błąd zniknie, a twoja społeczność zostanie uratowana nową i lepszą wersją.Proszę pamiętać potem o aktualizacji pluginów i modułów.
Uwaga, zmiana przedstrostka musi abyć się na dwóch płaszczyznach tj. w bazie danych oraz w pliku configuration.php, na szczęście w/w rozszerzenia zrobią to za nas. To taka informacja dla tych, który będą ją chcieli zrobić z poziomu PHPMyAdmin.
Producent komponentu wydał niedawno oficjalną poprawkę – pobierz, rozpakuj i nadpisz te dwa pliki – com_community22_fix – dzięki czemu unikniesz w/w zabawy.
Chyba nie muszę przypominać, aby przed instalacją wszelkiego typu komponentów, także aktualizacji zrobić pełny backup CMS.