Jaki sklep internetowy pod Joomla

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedintumblrmailFacebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedintumblrmail

Jedno z pytań, które stosunkowo często pojawia się na forach, komenatrzach, czy po prostu zapytaniach dotyczy, jaki sklep internetowy (czyt. platforma/komponent) wybrać jeśli korzystamy z Joomla.  Jednoznaczna odpowiedź na to pytanie jest uzależniona jest od kilku pytań do założeń projektowych przyszłego sklepu (e-biznesu).

Po pierwsze, komponentów e-commerce (sklepowych) dla Joomla jest wiele: HikaShop, RedShop, VirtueMart, K2Store, J2Store, JoomShopping, MijoShop etc.

Po drugie, zależy jaką wersją Joomla dysponujesz, ponieważ nie każdy ma kompatybilną wersje z Joomla 3.3, czy na odwrót z Joomla 2.5.

Po trzecie, czy koniecznym wymogiem jest, aby był to komponent, a nie osobna platforma sklepowa np. Prestashop, OpenCart lub Magento ? Być może wcale nie potrzebujesz integracji, szczególnie jeśli twoja strona nie oferuje możliwości rejestracji lub nie jest platformą społecznościową. Poza tym utrzymywanie osobnej platformy jest bezpieczniejsze – bowiem masz dwa niezależne obiekty do ataku, a nie tylko jeden. Jeśli sklep umieścisz w folderze, a nie subdomenie wtedy bieżąca strona będzie na ciebie nadal „pracować”, a google polubi Cię jeszcze bardziej, uznając że dodałeś (dodajesz) nową treść.

Po czwarte, ile produktów będziesz oferował? Jeśli kilka, sprzedawanych raczej sporadycznie – wtedy faktycznie warto sięgnąć po komponent np. J2Store – który zamienia artykuły Joomla w strony produktowe dodając „tylko” opcje koszyka.

Po piąte, koszty. Być może okaże się, że zakup komercyjnej wersji komponentu jest dla ciebie dużo droższy niż zbudowanie sklepu na bazie darmowych skryptów i dodatków. Aczkowiek tu dochodzi kwestia szablonu. Ponadto nie zapominaj o kosztach utrzymania serwera np. Magento wymaga poważnego serwera, aby pracował szybko i stabilnie.

Jak widzisz czynników które należy wziąść pod uwagę jest wiele. Sklep to inwestycja – dlatego lepiej się zastanawiać na wyborem przez kilka dni, niż potem przez miesiąc migrować dane (produkty) lub irytować się na ograniczenia danego komponentu/platformy etc. Jeden głos jednak pojawia się często w środowisku osób związanych z Joomla – VM w wersji dla Joomla 2.5 jest mocno już zacofanym rozwiązaniem i nie zaleca się go stosować do poważnych i rozwojowych sklepów.