Dostałeś ten link w odpowiedzi na prośbę o pomoc, jaką wysłałeś do nas mailem, prywatną wiadomością na forum czy innym sposobem? Prosimy Cię o 2 rzeczy:

1. Opisz swój problem na ogólnie dostępnym kanale wsparcia właściwego produktu (przykłady znajdziesz poniżej) i wyślij nam link do Twojego wpisu, wtedy i tylko wtedy, jeśli będziemy w stanie pomóc zrobimy to właśnie tam. W wielkim skrócie – zyskasz szansę na to, że pomoże Ci ktoś jeszcze a inni zyskają szansę znalezienia przez Google rozwiązania tego problemu w przyszłości. Więcej wyjaśnień i argumentów poniżej. Proszę uszanuj naszą „politykę wsparcia” i nie traktuj jej jako niechęć do pomocy.

2. Jeśli chcesz uzyskać wyjaśnienie dlaczego nie służymy pomocą prywatnie, zapoznaj się z poniższym wyjaśnieniem.

Nasi drodzy „blogoczytacze”. Ponieważ ostatnio zalewa nas fala maili z prośbą o pomoc, chciałbym wyjaśnić dlaczego nie jest to najlepszy sposób na jej uzyskanie.

To nie tak, że nie lubimy pomagać, uwielbiamy to robić, jednak każdy taki list będziemy kwitowali odpowiedzią z linkiem do tego wpisu, ponieważ uważamy, że mail jest najgorszym medium jakie można sobie wyobrazić. Dlaczego?

Wasz mail trafia do jednej osoby, która akurat może:

  • być na wakacjach,
  • zarabiać na wakacje,
  • nie mieć przez najbliższe 3 miesiące czasu (patrz pkt wyżej),
  • mieć zły humor lub zasypiać przy monitorze,
  • wreszcie najważniejsze – może nie znać odpowiedzi!

Dlatego jak mantrę powtarzamy – korzystajcie z oficjalnych kanałów wsparcia danego skryptu, najlepiej w takiej kolejności, która pozwala przeszukać lub dotrzeć do jak największej liczby źródeł wiedzy. W przypadku Drupala proponuję:

Dla Joomla! polecamy:

Dlaczego warto zadać swoje pytania właśnie tam? Bo trafią one do wielu osób, odpowiedź będzie o wiele szybsza a korzyść dla społeczności większa – choćby poszerzenie bazy wiedzy dla „następnych pokoleń”, które trafią na ten sam błąd, problem, wątpliwość.

Biuletyn elimu

Wysyłany raz w miesiącu

Nie spamujemy! Zajrzyj do polityki prywatności po więcej informacji