Dostałeś ten link w odpowiedzi na prośbę o pomoc, jaką wysłałeś do nas mailem, prywatną wiadomością na forum czy innym sposobem? Prosimy Cię o 2 rzeczy:
1. Opisz swój problem na ogólnie dostępnym kanale wsparcia właściwego produktu (przykłady znajdziesz poniżej) i wyślij nam link do Twojego wpisu, wtedy i tylko wtedy, jeśli będziemy w stanie pomóc zrobimy to właśnie tam. W wielkim skrócie – zyskasz szansę na to, że pomoże Ci ktoś jeszcze a inni zyskają szansę znalezienia przez Google rozwiązania tego problemu w przyszłości. Więcej wyjaśnień i argumentów poniżej. Proszę uszanuj naszą „politykę wsparcia” i nie traktuj jej jako niechęć do pomocy.
2. Jeśli chcesz uzyskać wyjaśnienie dlaczego nie służymy pomocą prywatnie, zapoznaj się z poniższym wyjaśnieniem.
Nasi drodzy „blogoczytacze”. Ponieważ ostatnio zalewa nas fala maili z prośbą o pomoc, chciałbym wyjaśnić dlaczego nie jest to najlepszy sposób na jej uzyskanie.
To nie tak, że nie lubimy pomagać, uwielbiamy to robić, jednak każdy taki list będziemy kwitowali odpowiedzią z linkiem do tego wpisu, ponieważ uważamy, że mail jest najgorszym medium jakie można sobie wyobrazić. Dlaczego?
Wasz mail trafia do jednej osoby, która akurat może:
- być na wakacjach,
- zarabiać na wakacje,
- nie mieć przez najbliższe 3 miesiące czasu (patrz pkt wyżej),
- mieć zły humor lub zasypiać przy monitorze,
- wreszcie najważniejsze – może nie znać odpowiedzi!
Dlatego jak mantrę powtarzamy – korzystajcie z oficjalnych kanałów wsparcia danego skryptu, najlepiej w takiej kolejności, która pozwala przeszukać lub dotrzeć do jak największej liczby źródeł wiedzy. W przypadku Drupala proponuję:
- lista zgłoszeń do modułu, z którym jest problem, np. dla wysiwyg,
- google i wyszukanie błędu jaki się pojawia, przykład,
- angielski irc, nawet jak nie masz klienta to za pomocą przeglądarki (kanały #drupal i #drupal-support),
- angielskie forum wsparcia, czyli http://drupal.org/forum
- polskie fora – drupal.pl, drupal.org.pl, goldenline.pl/grupa/drupal)
Dla Joomla! polecamy:
- joomlowe fora – forum.joomla.pl
- dyskusje na goldenline
Dlaczego warto zadać swoje pytania właśnie tam? Bo trafią one do wielu osób, odpowiedź będzie o wiele szybsza a korzyść dla społeczności większa – choćby poszerzenie bazy wiedzy dla „następnych pokoleń”, które trafią na ten sam błąd, problem, wątpliwość.
Hm, u mnie Wasza pozycja to 51…
@bazyl – faktycznie po prowadzeniu nowych URL wczoraj wieczorem spadliśmy, ale znów się wzniesiemy, hihi.
ok faktycznie mój błąd – 3 miejsce widzę tylko jeśli jestem zalogowany na swoje konto google, jako anonim widzę blog dopiero na 5 stronie wyszukiwania :)