Problem na hostingu Strefa.pl (należący do Interia) był następujący, bez względu na ustawienia pocztowe w Joomla 2.5 – CMS za każdym razem odmawiał wysłania wiadomości, zarówno tych systemowych, jak i tych pochodzących z różnego rodzaju komponentów do tworzenia formularzy. Jeden z towarzyszących temu komunikatów błędu wyglądał następująco: Błąd wysyłania maila. Nie udało się uruchomić wysyłania poczty. Przeczytaj w jaki sposób naprawić pocztę w Joomla 2.5.

Moja przeprawa z supportem trwała w sumie 7 dni, oczywiście najpierw sam walczyłem, ale pewnych rzeczy przeskoczyć nie potrafię. W końcu udało się – zmodyfikowali mi kod CMS, a dokładnie jednego pliku i poczta zaczęła wychodzić i dochodzić do adresatów. Do tej pory myślałem, że tylko na Home.pl należy zmieniać kod Joomla, aby system poprawnie działał, a tu się okazuje, że nie tylko tam.

Tym razem jednak to administrator samodzielnie (uff) dokonał mi drobnej zmiany w pliku: libraries/phpmailer/phpmailer.php

A mianowicie zakomentował kod od linii 739 do 743, można też usunąć, czyli następujący fragment kodu PHP:

 if (empty($this->Sender)) {
 $params = "-oi ";
 } else {
 $params = sprintf("-oi -f %s", $this->Sender);
 }

Oczywiście sposób ten dotyczy tylko PHPMail wybranej jako domyślnej metody wysyłania wiadomości z systemu Joomla.

Czy w Joomla 3.0 też będzie trzeba uciekać się do takich trików, pewnie też, na szczęście mam jeszcze kilka miesięcy nim ktoś mnie o to poprosi. Można by rzecz, że historia z happy endem … i lekką siwizną gratis.

Biuletyn elimu

Wysyłany raz w miesiącu

Nie spamujemy! Zajrzyj do polityki prywatności po więcej informacji