Czego polscy kibice szukają w sieci

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedintumblrmailFacebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedintumblrmail

Jeśli chcesz założyć serwis internetowy dla kibiców (masz jeszcze czas), albo już taki prowadzisz od kilku miesięcy, albo lat – z pewnością zainteresuje cię lista najpopularniejszych haseł związanych z Euro 2012, które na miesiąc przed mistrzostwami Europy w piłce nożnej Polacy wpisują do wyszukiwarki Google.

Szukaliśmy przede wszystkim informacji praktycznych, ale również piosenek zespołu leciwego wiekiem Jarzębina. Najpopularniejszym zapytaniem kierowanym do Google było „euro 2012 terminarz” – kibice szukali więc informacji o rozgrywanych meczach, ich miejscach i datach.

Spore zainteresowanie wzbudził także mecz Polska – Portugalia, który był testem zarówno dla obu reprezentacji, jak i świeżo otwartego Stadionu Narodowego. Wiele zapytań dotyczyło także samego obiektu – hasło „stadion narodowy” znalazło się na czwartym miejscu.

Polacy pokochali zespół Jarzębina, który z hitem „Koko Euro Spoko” zaledwie w ciągu kilku dni wskoczył na piąte miejsce rankingu. Sympatycznym paniom pochodzącym z Kocudzy przypadło także kolejne miejsce, internauci bowiem szukali także hasła „hymn euro 2012”.

Kolejne pozycje należą do reprezentantów naszego kraju – szukaliśmy informacji o piłkarzach Franciszka Smudy: Jakubie Błaszczykowskim i Robercie Lewandowskim, którzy na co dzień reprezentują barwy mistrzów Niemiec – Borussii Dortmund, grających we Francji Damienie Perquisie (FC Sochaux) i Ludovicu Obraniaku (Girondins Bordeaux) oraz Macieju Rybusie, który niedawno zasilił skład rosyjskiego Tierieka Grozny.

Google sprawdził także, jaką popularnością cieszą się mistrzostwa w poszczególnych krajach. Najwięcej zapytań „uefa euro 2012” pochodziło z Polski, w dalszej kolejności o zawody pytali mieszkańcy Irlandii, Węgier, Rumunii, Austrii, Portugalii, Niemiec, Ukrainy, Wielkiej Brytanii i Holandii.

Ranking powstał na podstawie haseł wpisywanych do polskiej części wyszukiwarki Google od początku stycznia do 8 maja 2012 roku, czyli dokładnie na miesiąc przed rozpoczęciem piłkarskiego turnieju. Cały ranking i więcej informacji znajdziecie na www.emetro.pl

  • Joachim

    szkoda, że nie pokazał się jeszcze żaden komponent dedykowany pod Euro2012 jak to było np. z World Cup 2010 czyli „AfroScores”

  • Szymon

    Idealny komponent na Euro to Joomleague

  • Joachim

    Joomleague to kombajn, w którym musisz wszystko od początku poustawiać, a AfroScores był gotowym, prostym rozwiązaniem. Praktycznie wystarczyło tylko zainstalować i opublikować. Miałeś wszystko gotowe plus wyniki i informacje na żywo.

  • Szymon

    Różnica między Joomleague a AfroScores to taka, że pierwszy jest ciągle rozwijany. Aż taki trudny nie jest 😉

  • Joachim

    Szymon, ja znam Joomleague i Joomsport, i cały „knif” polega na tym, że rozwiązania typu „AfroScores” są dedykowane i zrozumiałe jest, że nie będą rozwijane, skoro mistrzostwa świata się skończyły. Fajnie by było, gdyby autor „AfroScores” wykorzystał kod i przerobił go na Euro 2012. No chyba, że pojawi się jeszcze coś innego.