Polski e-konsument – typologia, zachowania – recenzja książki

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedintumblrmailFacebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedintumblrmail

To jedna z nowości wrześniowych wydawnictwa helion licząca 187 stron książka mająca na celu przybliżenie czytelnikowi wiedzy na temat typów polskich e-konsumentów — ich cech i zachowań. Tak jak autorzy słusznie zauważyli we wstępie od kilku lat My Polacy coraz częściej sięgamy po produkty z wirtualnej półki.

zamów książkęJuż pierwszy rozdział choć bardziej teoretyczny niż praktyczny przybliża nam kilka cech charakteryzujących e-konsumenta, także w zakresie odczuć po zakupie,  ponieważ wpływają na na jego przyszłe decyzje. Znajdziesz tutaj także rozpisany (dosyć ogólnie) proces decyzyjny klienta oraz kilka czynników mających na to wpływ.

Rozdział 2, przybliża nam dylematy metodologiczne w temacie „Jak badać e-konsumenta?” – ponieważ w Internecie inaczej niż w realu, obserwacja zachowań wymaga zastosowania innych narzędzi i technik niż w typowym sklepie.

Można jednak śmiało stwierdzić, że najciekawsza treść zaczyna się od rozdziału 3 (strona 57 i następne), która próbuje nakreślić portret polskiego e-konsumenta oraz jego „koszyka zakupów”.

Podsumowując:

Książka będzie idealna dla osób, które piszą pracę magisterską, licencjacką z szeroko rozumianego e-commerce. Przeczytać ją także powinni Ci, którzy planują start-up, aby upewnić się, że docelowa grupa istnieje w licznie wystarczającej, aby było sens inwestować w projekt czas i środki. Z pewnością będzie także przydatna dla osób, które planują otworzyć swój pierwszy sklep internetowy. Mi osobiście zabrakło opisania procedury identyfikacji/analizy e-klienta dla właścicieli sklepów lub serwisów, które prowadzą od kilku lub więcej miesięcy, tak aby zwiększyć sprzedaż poprzez dopasowanie oferty etc.

Link do książki w księgarni Helion.pl