strona Białego DomuLotem błyskawicy – szczególnie w kręgach drupalowych pasjonatów – rozniosła się w sieci wieść o posadzeniu na Drupalu strony whitehouse.gov, czyli serwisu Białego Domu. Nie jest to pierwszy przypadek gdzie rząd USA wykorzystuje Drupala do uruchomienia serwisów www. Dlaczego takie informacje są ważne i potrzebne każdemu projektowi? Dlaczego warto propagować udane wdrożenia? Jeśli nie wydaje się to wam oczywiste, lub chcecie poznać inne przykłady witryn opartych o Drupala – zapraszam do przeczytania poniższego wpisu.

Często wybierając CMS pod przyszłą stronę rozważamy użycie innego niż zazwyczaj CMS’a. Znużeni problemami z obecnie używanym systemem zaglądamy do konkurencji i… no właśnie, na co zwracamy uwagę? Można spędzić wiele godzin na instalowanie i porównywanie dostępnych modułów, można w nieskończoność czytać opinie na forach internetowych, albo posłużyć się statystyką i uznać, że 'tylu webmasterów nie może się mylić’.

Pomijając ileś tam kryteriów doboru CMS’a (np. dostępność wsparcia, łatek bezpieczeństwa, aktywność developerów, gotowe moduły kontra to co musimy dorobić sami), jest jeszcze jedno, które często przemawia skutecznie do wyobraźni i serca webmastera. Są nim wdrożone serwisy, najlepiej z tak zwanymi case’ami, czyli szczegółowym opisem tego jak ekipa budująca stronę uzyskała ten a nie inny efekt.

W wypadku Drupala mamy konsekwentną politykę zbierania takich raportów z wdrożenia na stronie http://drupal.org/cases – znajdziemy tam masę profesjonalnie przygotowanych przykładów, które uzmysłowią nam jak z puzzli, które dostępne są na wyciągnięcie ręki, ale wyglądają często na bezładnie rozsypane, ułożyć kompletny serwis z zaawansowanymi funkcjami, często bez pisania jednej linijki kodu.

Niezłe pojęcie o możliwościach Drupala dają też takie katalogi, wpisy na blogach i wątki forum jak:

Powyższe wykazy prezentują strony różnej jakości, ale należy pamiętać o jednym. Sam wybór systemu to tak naprawdę niewiele. Zbudowanie świetnej witryny, nawet w oparciu o najlepszy CMS świata, wymaga niebanalnych umiejętności i/lub niebanalnego budżetu. Niech nikt nie łudzi się, że MTV czy Biały Dom zbudował swoje serwisy za grosze :).

Biuletyn elimu

Wysyłany raz w miesiącu

Nie spamujemy! Zajrzyj do polityki prywatności po więcej informacji